Biavlerlauget passer bierne i museet bigård

Biavlerlauget passer bier, som man har gjort det siden 1850’erne, og de sørger for, at bierne i museets bigård har det godt. De høster honning fra bistaderne et par gange om året. Honningen bliver solgt i Museumsbutikken. Laugets frivillige har stor erfaring i arbejdet med bier og de fortæller gerne om både bierne og honningen.

Der er en lang tradition for at have bier i Danmark. Honningen var grunden til at holde bier og den blev ofte brugt til at lave mjød. Den fik også betydning som sødemiddel i madlavningen.

Vi vil meget gerne i kontakt med flere, som er interesseret i bier og biavl og gerne vil være med til at formidle de gode historier om bierne betydning gennem tiderne.

Er du interesseret, eller vil du bare gerne vide lidt mere, er du meget velkommen til at kontakte museumsinspektør Anette Stavensø Møller på telefon 2080 3128 eller via mail: asm@dgmuseum.dk

Venneforeningen Facebook lille.jpg

Det Grønne Museums Venneforening
Randersvej 4, 8963 Auning
Mail: info@dgmuseum.dk

DET GRØNNE MUSEUMS VENNEFORENING

Venneforeningens formål er at støtte
Det Grønne Museum og fremme dets virke. Foreningen blev stiftet i 1982 under navnet Dansk Landbrugsmuseums Venneforening.
I 2017 skiftede foreningen navn til
Det Grønne Museums Venneforening.

SÅDAN BLIVER DU NEMT OG HURTIGT MEDLEM

Brug MobilePay nummeret 968875 *
Send en mail til info@dgmuseum.dk
Opret et medlemskab i billetlugen, når du
ankommer til Det Grønne Museum

* Husk ved indbetaling at opgive navn og adresse,
sådan at vi kan sende dig dit medlemskort og årbogen.

Vælg mellem 3 forskellige medlemskaber:
- Personligt medlemskab: 200 kr.
- Parmedlemskab: 300 kr.
- Medlemskab for foreninger/firmaer: 500 kr.