Skovlauget dyrker deres viden om skov og træ

Fagligt er Skovlauget meget bredt og strækker sig fra skovarbejderen ved maskinen til tømreren med øksen. Fælles for medlemmerne er dog deres viden om skov og træ. Lauget støtter op om den kulturhistoriske formidling, som museet allerede laver og er aktive ved museets arrangementer. For eksempel laves der på udvalgte dage bindingsværk til et bindingsværkhus i udstillingen STORT. I samme udstilling sikrer lauget også besøgsværter, som ind i mellem står til rådighed og kan fortælle om gentande og livet som skovarbejder.

Er du interesseret i det videre arbejde indenfor Skovlauget eller vil du gerne deltage i de kommende møder, så send en mail til frivilligkoordinator Anette Stavensø Møller på asm@dgmuseum.dk

Skovlauget.jpg