Slagterlauget formidler de gamle metoder

Medlemmerne i lauget har alle haft en forbindelse til slagterfaget: nogle har haft egne slagterforretninger mens andre har arbejdet på slagterier. Fælles for dem alle er, at de gerne vil fortælle om deres fag og gerne lave og tilbyde smagsprøver på slagtervarer, som man kunne have købt i en slagterforretning i 1940’erne.

Særligt deres kryddermedister er kendt og opskriften stammer fra en af medlemmernes læremester – og er naturligvis med en hemmelig krydderiblanding.

Slagterlauget 2019.jpg
HØST (036).jpg

Vi vil meget gerne i kontakt med flere, som kender til det gamle slagterfag, og som gerne vil være med til at formidle de gode historier om slagerfaget.

Er du interesseret, eller vil du bare gerne vide lidt mere, er du meget velkommen til at kontakte museumsinspektør Anette Stavensø Møller på telefon 2080 3128 eller via mail: asm@dgmuseum.dk